g
CELE I MISJA
Cele Rotary
Motto Rotary: Service Above Self (Służba ponad własne interesy).
Rozwój kontaktów międzyludzkich
Rozwijanie bezpośrednich kontaktów międzyludzkich jako możliwości niesienia pomocy.
Rozwój standardów etycznych
Stosowanie i promowanie wysokich standardów etycznych w działalności zawodowej i społecznej.
Służenie społeczeństwu w ramach wykonywanego zawodu
Nobilitowanie zawodu wykonywanego przez każdego Rotarianina jako możliwości służenia społeczeństwu.
Hołdowanie ideałowi służby
Stosowanie ideału służby przez każdego Rotarianina w życiu osobistym, zawodowym i społecznym oraz promowanie wszelkich form służby dla innych.
Budowa zrozumienia międzynarodowego
Propagowanie zrozumienia międzynarodowego, dobrej woli i pokoju, poprzez światową wspólnotę osób o różnych zawodach, połączonych ideałem służby.
TEST CZTERECH PYTAŃ
Jednym z najczęściej cytowanych na świecie sprawdzianów etyki w biznesie jest rotariański „Test 4 pytań”. Został stworzony przez rotarianina Herberta J. Taylora w 1932 r., kiedy poproszono go o zajęcie się stojącą na progu bankructwa firmą Aluminium Company. Taylor poszukując sposobów ocalenia firmy, nakreślił kod etyczny, którym mieli posługiwać się wszyscy pracownicy zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Zastosowaniu tej prostej filozofii firma zawdzięczała swe ocalenie.
„Test 4 pytań” został formalnie przyjęty przez RI w 1943 r., a jego autor został Prezydentem RI w roku 1954/1955.
W swojej istocie „Test 4 pytań” odnosi się do odpowiedzi dotyczących wszystkiego, co myślimy, mówimy i robimy:
1. Czy to jest prawda?
2. Czy to jest uczciwe wobec wszystkich zainteresowanych?
3. Czy to zbuduje dobrą wolę i przyjaźń?
4. Czy będzie korzystne dla wszystkich zainteresowanych?
Kim jesteśmy
Rotary International
Rotary is a global network of 1.2 million neighbors, friends, leaders, and problem-solvers who see a world where people unite and take action to create lasting change – across the globe, in our communities, and in ourselves.